وبلاگ عطرکده

نکات مهم عطر سازی و راهنمایی خرید و استفاده از عطر

وبلاگ عطرکده

نکات مهم عطر سازی و راهنمایی خرید و استفاده از عطر

  • ۰
  • ۰

همیشه تجارت عطر وجود داشته است و تا سال 2008 عطر به یک صنعت 10 میلیارد دلاری تبدیل شد. امروزه زنان کمدهای معطری از حداقل شش عطر مختلف دارند، به جای یک عطر خاص، که یک عطر خاص را برای لحظات مناسبت نگه می دارند. مردم هزاران سال است که از عطرها، روغن‌ها و مواد ضدعفونی کننده بر روی بدن خود در مقادیر کمتر یا بیشتر بسته به هوس‌های مد استفاده می‌کنند. مصریان اولیه از مرهم معطر به عنوان بخشی از مراسم مذهبی و بعدها به عنوان بخشی از آماده سازی قبل از عشق استفاده می کردند. مر و کندر صمغ‌هایی بودند که از درختان تراوش می‌کردند که برای معطر کردن فضا در مراسم استفاده می‌شد. گیاهان دیگری مانند گل رز و نعناع را در روغن غوطه ور می کردند تا زمانی که ماده معطری تشکیل شود. سپس ماده معطر به پوست مالیده شد. جالب است بدانید که امروزه عطر به طور کامل به جریان افتاده است زیرا بیشتر و بیشتر ما به دنبال روغن‌های معطر با کیفیت بالا هستیم تا دقیقاً مانند اجدادمان از آن استفاده کنند.


 محصولاتی که حس پوست و بوی بدن را افزایش می دهند در هر فرهنگی بسیار ارزشمند بوده است. مسیرهای تجاری ادویه جات را به سایر نقاط جهان معرفی کردند و طیف وسیع تری از رایحه ها را می توان ساخت. در گذشته مردم اغلب معجون های خود را با استفاده از روش های خانگی مخلوط می کردند و محصولات رایحه درمانی خود را ایجاد می کردند. بسیاری از خانه ها یک اتاق ثابت داشتند که در آن عرقیات از گل ها و گیاهان غوطه ور می شد.
 
عطر در اوایل مسیحیت از بین رفت، اما در دوره قرون وسطی احیا شد. در دهه 1600، رایحه‌ها روی اشیایی مانند مبلمان، دستکش و پنکه استفاده می‌شد. در عصر جورجیا ادکلن بدون چربی ساخته شد و کاربردهای زیادی از اسانس حمام گرفته تا دهانشویه داشت.

 

تاریخچه عطر


پیشرفت های شیمیایی در عطرسازی


اواخر قرن نوزدهم اولین دوره واقعی عطر بود که ما آن را می شناسیم، زمانی که رایحه های جدید به دلیل پیشرفت در دانش شیمی آلی ایجاد شد. محصولات عطر مصنوعی به جای برخی از مواد تشکیل دهنده سخت یا گران قیمت استفاده می شد. در همان زمان توسعه دانش شیمیایی مشابهی در رنگهای چاپ پارچه اتفاق افتاد.
تصویر سبدی از پانسی ها و گل ها. گراس در پروونس، فرانسه به مرکزی برای پرورش گل و گیاهان برای صنعت عطر تبدیل شد. مردانی که در همان منطقه چرم ها را درمان می کردند، بوی آن چنان بد بود که خود و چرم ها را معطر کردند. آنها در مورد ساخت اسانس های گیاهی آگاه بودند و اولین عطرها بودند. اما تنها در C20th بود که رایحه‌ها و عطرهای طراحان واقعاً تولید انبوه شدند. قبل از آن، نام‌های تجاری معدود Coty و Yardley بودند که رایحه‌های نسبتاً ملایم با رایحه‌های آشنا تولید می‌کردند.

 

عطر از چه ساخته شده است؟


عطر از حدود 78 تا 95 درصد از الکل اتیلیک دناتوره شده مخصوص و بقیه اسانس ها ساخته می شود. عطر گرانترین نوع عطر با 22 درصد اسانس است. ادو پرفیوم (EDP) با 15 تا 22 درصد اسانس در رتبه بعدی قرار می گیرد. پس از آن Eau de Toilette (EDT) با 8 تا 15 درصد روغن قرار دارد. ادکلن ضعیف تر فقط 4 درصد اسانس دارد. برای کسانی که هوس عطر فوق العاده ظریفی با 1 تا 3 درصد اسانس دارند، سبک ترین رقیق کننده عطر است. بسیاری از عطرهای جدید به عنوان EDP تبلیغ می‌شوند و EDT همیشه تولید نمی‌شود، زیرا عطر مرسوم شده است زیرا افراد خواهان امضای ماندگارتری هستند.

 

نکاتی برای استفاده از عطر


هنگامی که عطرها را می‌زنید، آن‌ها را روی نقاط نبض مانند چین‌های خمیده آرنج و پشت زانو، مچ دست، گردن و شکاف بمالید. اطمینان حاصل کنید که مچ دست ها را به هم مالش ندهید زیرا این کار باعث از بین رفتن بو می شود. اگر مستقیماً وارد عطر شوید، اسپری کردن کمی به هوا نیز خوب است. این به پخش شدن آن در بدن شما کمک می کند. به سادگی روی گردن نمالید، همیشه با بلند شدن عطر، بدن را بالا ببرید. همچنین در نظر داشته باشید که در سوتین خود یک توپ کوچک از پشم پنبه آغشته به عطر بپوشید. لایه بندی عطرها را در نظر بگیرید. از همه عطرهای مشابه در محصولات مختلف استفاده کنید. با دوش یا ژل حمام شروع کنید و سپس در لوسیون بدن یا اسپری با اسپری مناسب بعد از حمام بمالید. در نهایت رایحه را ترجیحاً به عنوان عطر یا EDP بمالید. همچنین قبل از خرید عطر زنانه به مطلب راهنمای انتخاب عطر زنانه مراجعه کنید.

 استفاده از لوسیون بدن باعث می‌شود که شما واقعاً احساس بو کنید و احتمالاً به این دلیل است که از پاها شروع کنید و عطر را در همه جا بمالید و اجازه دهید عطر بلند شود. همچنین به شما احساس خاص بودن و بسیار نوازش می دهد. بطری ها را کاملا بسته، دور از حرارت مستقیم و دور از نور خورشید نگه دارید. مطمئناً متوجه خواهید شد که چه زمانی از بین می‌روند، زیرا متوجه خواهید شد که وقتی اسپری می‌کنید یا می‌مالید، آن رایحه دوست داشتنی بهشتی را دریافت نمی‌کنید و عطر در بطری تیره‌تر به نظر می‌رسد. برخی از عطرها در بطری های آبی یا مات عرضه می شوند و عطر را به خوبی ذخیره می کنند. سعی کنید عطرهایی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد نه دوستان یا خانواده تان. یک عطر را در یک فروشگاه تست کنید و سپس حداقل ده دقیقه در اطراف قدم بزنید. برخی از عطرها بیش از نیم ساعت یا یک ساعت طول می کشد تا واقعی شوند. برای مثال، Boudoir اثر Vivienne Westwood، Jicky از Guerlain و Must de Cartier همه آنهایی هستند که بعد از یک ساعت دوستشان دارم، اما در اولین بو کردن متقاعد نمی‌شوم. چند قطره عطر را روی روغن سوز بریزید تا اتاق خوابتان خوشبو شود. در کریسمس از عطرهای مشک‌دار اتاق‌های شرقی به شکل چوب عود، شمع یا اسپری‌های معطر استفاده کنید تا رایحه‌های فصلی مربوط به یولتید مانند دارچین، روغن پرتقال، کاج، کندر و مر را تقویت کنید.

  • ۰۰/۰۹/۲۸
  • میثم شادمانی

نظرات (۱)

I think this is one of the most vital information for
me. And i am glad reading your article. But wanna
remark on some general things, The website style is wonderful, the articles
is really nice : D. Good job, cheers

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی